domingo, 15 de noviembre de 2015

Irakasle bati egindako elkarrizketa

#Irakaslearen identitatea errespetatzeko,
nik asmatutako izen-abizena erabiliko dut#

Teresa Sánchez haur hezkuntzako irakaslea da, eta ia 16 urte darama hezkuntzan lan egiten. Haur Hezkuntza eta Lehen Hezkuntza ikasi zituen, baita Goi Maila Administrazioaren eta Finantzen arloan. Ikasketak bukatzean, curriculumak banatzen hasi zen Gasteizko dendetatik.

            Teresa dendetan ordezkapenak egiten hasi zen, administraziozko lana aurkitu zuen arte. 4 urte egon zen enpresa berean lan egiten, administratiboa bezala, baina haurdun geratzean kalera bota zuten.

            Nola sartu zen hekuntza arloan istorio xelebrea da. Zentroan kokatutako ikastetxe batean, hain zuzen Aliciak bere bizitza osoan ikasi egin zuen ikastetxean,  haurtzaindegia ireki egin zuten, eta bere semearen izena ematera joan zenean, eskatu zioten bere culliculuma uztea, irakasleak behar zituzten eta. Hurrengo egunean deitu zioten ikastetxean lan egiteko.

            Ez zuen inoiz haur eskola batean lan egin, lehenengo aldia zen. Ikastetxe hau hasieran pribatua zen, monjakoak, eta bakarrik neskak onartzen ziren, baina denbora pasa ahala, gauzak aldatu ziren eta eskola oraindik erlijiosoa izan arren, mutilak onartzen hasi ziren eta kontzertatuan bihurtu zen.

            Haur hezkuntzan lan egitea pentsatzen zuena zen, zen zion ezer harritu, eta oso gustura zegoen. Hori ez zen gertatu administratiboa bezala lan egin zuenean, pentsatzen zuen baino askoz gogorragoa zen, beti paperekin, ordenatzen…

            Bere zailtasun handiena haur hezkuntza arloan hizkuntzak ziren, Teresa frantsesa ikasi zuen txikia zenean, eta ingelesa goraldian zegoenez, hasieratik hasi izan behar zuen ikasten. Hori gertatu zitzaion ere euskararekin, B eredua ezarri zenean. Hau izan zen bere zailtasun bakarra.

            Bakarrik eskola batean lan egin zuenez, ezin du beste ikastetxe batekin konparatu, baina ikastetxe honetako funtzionamendua oso ondo ezagutzen du. Haur hezkuntza eskolatik bereizitako departamentu bat du, non irakasle bilerak egiten diren sortzen diren arazoak konpontzeko, metodologia berriei buruz eztabaidatzeko, aholkuak bilatzeko eta guraso bilerak adosteko, ehorrela haurraren familia ezagutu dezakete.

            Haur hezkuntzan hasi zenetik gaur egun arte metodologia asko aurrera eraman ditu. Orain erabiltzen duten unitate didaktikoa Peca y Lino © SM da, non haurraren hiru eremuak lantzen diren: norberaren ezagutza eta autonomia pertsonala, ingurunearen ezagutza eta hizkuntzak: komunikazioa eta adierazpena. Umeek jolasaren bidez errutinak ikasten dute. Unitate didaktiko hau erabiltzeaz gain, psikomotrizitate gela eta Snoezelen multisentsorial gela erabiltzen dira umeen zentzuak garatzeko. Jolas heuristikoa eta altxorraren otarra ere erabiltzen dira metodologia bezala.

            Honez gain, IKT-ak indarrarekin sartu dira ikastetxeetan. Teresak Informazioaren eta Komunikazioaren Teknologiaren alde dago, pentsatzen du teknologia berriak oso inportanteak direlako gaur egun eta umeei ondo erabiltzen irakatsi behar dizkiegula.

            Beste irakasleekin daukan harremaz hitz egitean, esaten digu ez daukala kontaktu asko beraiekin klase orduetan, bakoitza bere klasean dagoelako bere umeekin, baina bilerak dituztenean ikusi daitekeela nola oso ondo konpontzen diren eta beraien artean laguntzen diren arazo bat izatekotan. Umeekin daukan erlazioa oso estua da, eta bere iritziz, aiton-amonekin erlazio gehiago daukate gurasoekin baino. Aiton- amonak asko eskertzen dute bere biloba zaintzea eta hezitzea.

            Galdetzean ea hezkuntzan aurrerapenak ikusi dituen hala ez, argi eta garbi esaten du ezetz, ez duela aurrerapen handirik ikusten. Bere iritziz, LOECE, LODE, LOGSE, LOCE, LOE eta LOMCE legeak gauza berdinak direla baina izen desberdinekin. Lege hauek nahi dutena umeek hainbat datu espezifiko ikastea eta gauzak buruz ikastea da, eta ez dute praktikara eramaten irakasten, bakarrik teoria hutsa irakasten dute. Baina nabarmentzen du gaur egun dagoen aurrerapen bat, dibertsifikazioa. Teresa-k hezkuntza arloa lan egiten hasi zenean, umeak bi taldetan sailkatzen ziren: azkarrak eta tuntunak. Gaur egun, aldiz, defizit, hiperaktibitatea edo edozein arazo daukan umeari laguntzen zaio bere ikasketekin, bere erritmora egokitzen.

            Disziplinaz hitz egiterakoan, argi uzten du bere ikuspuntua. Berarentzat disziplina eta mugak sinonimoak dira. Baina mugak ipintzeko mugak ere egon behar dira. Umeak, batzuetan, ez dakite egin ari direna ondo edo gaizki dagoen, horregatik esaten du umeekin ezin garela oso zorrotzak izan. Esaten du ez duela zigorretan sinesten. Nahiago duela umearekin hitz egitea, berdin zaio haurra ulertzea edo ez, baina pentsatzen du ume bati errieta egitea ez dela eraginkorra.


            Teresak urte batean koordinatzailea izan arren, esaten du ez zaiola batere gustatzen, bere bizitza umeak direla eta egin nahi dutena hezitzea eta maitatzea dela, eta ahal badu, haur hezkuntzan erretiratu egingo dela.

Egilea: Patricia Suárez Alonso



No hay comentarios:

Publicar un comentario